HKG - DPS - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Joyce Oosten - WaarBenJij.nu HKG - DPS - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Joyce Oosten - WaarBenJij.nu

HKG - DPS

Door: Joyce van Oosten

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 Oktober 2015 | Indonesië, Denpasar

Zondagmiddag aangekomen in Bali, zodra we bij het hotel kwamen, zijn we daar lekker gebleven. We waren behoorlijk onder de indruk van hoe mooi het hotel is.

Volgende ochtend, een beetje uitslapen en naar het ontbijt. Alles ziet er zo mooi en vers uit. We mistte wel een eitje of iets wat daar op leek. Wat bleek, die moest je apart bestellen. Stond een menukaartje op tafel, die we even hadden gemist. Dus eerste dag was een ietwat stevig/groot ontbijt, omdat we dat toch ook nog besteld hadden. De eerste dag hebben we helemaal niets gedaan. Althans, niets...om de 20 minuten het zwembad in, onder de douche, koud biertje bestellen, draaien, slapen, insmeren, zuchten...Best druk!

s'Avonds in het stadje een hapje gegeten. We zitten midden in het stadje met het hotel, dus alles is op loopafstand. Een wijn op uit Bali, erg lekker en zeker aan te bevelen! Weer terug naar het hotel. We waren best wel moe. Althans...Bianca...Ik vind het veel te gezellig dat iedereen in Nederland dan net een beetje op gang komt en weer bereikbaar is. Blijft raar dat tijdverschil. Dus op het balkon nog even wat bellen en appen.

Volgende dag zouden we een tour gaan maken over Bali. Beide hadden daar helemaal nog geen zin in en we waren het eens dat we nog een dag niets gingen doen. Wel de tour geboekt voor woensdag, want we willen toch heel Bali zien! Voor donderdag de massage geboekt, want die zullen we na zo'n lange dag vast en zeker nodig hebben. Zo, de dag was nog maar net begonnen, maar we hadden dus al heel veel gedaan.

Woensdag heel vroeg op. Ik heb s'nachts mijn teen gestoten en inmiddels was deze paars aan het worden. Als dat maar goed gaat. Dus weer slippers aan...hopen dat dit goed gaat komen vandaag en niet dat er weer een bergafdaling in zit op slippers, zoals in Hong Kong. Opstaan en op ons gemakje naar het ontbijt. Daarna wachten op onze personal driver voor deze dag. De hele dag werden we overal naartoe gereden en gelukkig ook met airco. Blijkbaar stonden we op elkaar te wachten dus het programma van de dag startte wat later.

We begonnen in het Sacred Monkey Forest. Apenheul, maar dan echt! Heel lief en leuk om te zien, maar dat de hele dag iedereen voer kan kopen om ze te voeren, vind ik dan toch wel zielig. De apen moeten echt volgevreten zijn elke dag! Maar Bianca, het is een geweldige foto geworden!!! :-)

Daarna op naar Ubud Market. We zijn er werkelijk doorheen gerend...We vonden het beide niet zo leuk. Het was vooral, niets aanraken, niet kijken...recht vooruit...en gaan! Natuurllijk nog wel wat gekocht;-)

We waren inmiddels ingelopen op het programma en de lunch vonden we te vroeg. Dus eerst de koffieproeverij! Ja echt....GEEN WIJN! KOFFIE!!! Altijd al eens willen drinken en willen zien hoe de kat eruit zag...Kopie Luwak koffie van de Civet kat. De kat eet de bonen, poept ze uit, bonen worden gewassen, daarna gedroogd, dan gepeld en daarna gebrand. Het was een bijzondere koffie! Lekker!
Daarnaast hadden we nog twee thee en een stuk of 6 koffietjes.Allemaal bijzondere smaken. Maar daarnaast op de meest bijzondere plek ooit, de koffie gedronken. Uitzicht over de rijstvelden...Hoog op een berg. Werkelijk bijzonder mooi!

Op naar de lunch. Locatie BebekTepiSawah. Midden in een rijstveld met als specialiteit de Crispy Duck. Op de achtergrond hoorden we de eenden nog kwaken, voordat deze op je bord terecht kwamen. Het was daar zo mooi, stil en lekker!

Na het eten op naar Tanah Lot Temple. Een tempel aan de zee. Heel mooi!
Wij hadden onze foto's gemaakt...en ik bedacht mij...al deze mensen moeten straks na zonsondergang allemaal tegelijk naar huis. Zonsondergang kunnen we elke avond zien...Let's go! Zijn we lekker bijtijds weg en geen file!
Want dat verkeer in Bali...bizar! Regels zijn er niet...scooters halen je rechts en links in...en kinderen liggen te slapen tussen pa en ma op de scooter in...inhalen...op een tweebaansweg met zn vijven naast elkaar...Toch blij dat we niet voor de scooter hebben gekozen. Dat hadden we echt niet overleefd!

Onderweg zoveel gezien! Wat een bijzonder eiland!

Terug bij het hotel eerst even wat drinken en de indrukken van de dag doornemen. Daarna terug naar de kamer...Bianca en ik keken elkaar aan...is dit onze kamer? Er staat champagne koud met twee glazen...huh??? Euh...ja, daar ligt mijn jurk...dit is onze kamer! Iemand die mij wilden verrassen na een bijzondere dag. We waren zeer aangenaam verrast!

Dus eerst even genieten op de kamer en daarna even kijken bij de beachclub waar we morgenmiddag willen liggen. Inmiddels de smaak te pakken van de champagne, dus onszelf er op nog eentje getrakteerd. Was weer een mooie avond!

Vandaag hebben we onszelf getrakteerd op een massage...Vanmorgen lagen we eerst als eerste op een bedje bij het zwembad/strand. Heel fijn was dat! Bianca lag lekker bij het zwembad en ik onder de parasol...dacht ik...Later bleek dat de zon mij toch gevonden had. Een beetje rood geworden dus.

Tussendemiddag op naar de Spa. Een paar keer bijna in slaap gevallen. Snel terug naar de kamer en opfrissen! Gisteren namelijk voor elkaar gekregen dat we een bed hebben kunnen reserveren op de eerste rij. Sunset view. Normaal niet te reserveren, maar voor de blonde Bianca, die het toch bleef vragen, maakte ze uiteindelijk graag een uitzondering. Highfive! Dus we moeten daar wel op tijd zijn!
Gelukt! De zon is inmiddels onder en onder het genot van een wijntje en de zee op 20 meter lig ik op mijn bedje deze blog te schrijven...Lekkere muziek, de club vol met mensen en lekker echt chillen!

Wat een indrukken deze weken...

Morgen gaan we naar het zuiden van Bali. Stranddag! DE surfspot van het eiland. Nou, terecht! Wat verschrikkelijk mooi!

Het beschrijven van de indrukken is heel moeilijk. Maar gelukkig heb ik de camera van mijn broer mee. Gelukkig ook de laptop om de foto's in het groot te bekijken. Ik kan zeggen...het is gelukt om de beelden in mijn geheugen daadwerkelijk ook vast te leggen!

Nog twee volle dagen hier en dan weer terug naar Hong Kong. Inmiddels zijn de dagen daar ook gevuld met een heel gaaf programma, dus daar kijk ik ook al weer erg naar uit!

• 02 Oktober 2015 - 17:23

Cobi:

Ja, heel herkenbaar X ! Bij die tempel zijn we ook geweest ,
    Wat een mooi eiland hè ? Vooral ook die rijstvelden !
    Geniet nog maar lekker allebei !