DXB - HKG - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joyce Oosten - WaarBenJij.nu DXB - HKG - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joyce Oosten - WaarBenJij.nu

DXB - HKG

Door: Joyce van Oosten

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 September 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Vroeg op, want ik heb weinig tijd om te ontbijten en wil toch graag relax wakker worden en op mijn gemak naar het vliegveld. Ben de eerste bij het ontbijt, om 6:30 uur. Gezellig praatje met de kok en daarna nog even genieten aan mijn tafel van het uitzicht en het eten. Ik ben er helemaal klaar voor! BaibaiDubai! I'll be back!

Spullen gehaald uit de kamer, sleutel ingeleverd en koffie besteld. Nog even buiten wachten op de taxi. Op het vliegveld nog wat rondgelopen en kon al snel boarden.

Wat een mazzel! Ik had gelukkig helemaal achterin in kunnen checken en daar waren heel veel stoelen vrij, blijkt nu ik in het vliegtuig zit. We maakten allemaal een eigen bed en zijn heerlijk gaan slapen. Het was toch 8 uur vliegen...Oh...eerst eten...Was weer heerlijk! Citroen kip met pasta en groenvoer. Toetje erbij...yamyamyam.

We gaan landen, prachtig uitzicht over de hele stad! Al die lichtjes!!! WOW!!!!

Bianca had wat vertraging met de metro...of was te laat weggegaan van de borrel ;-)
Na 5 minuten hadden we elkaar eindelijk gevonden! De hele terminal heeft dat kunnen horen! Twee gillende juichende blonde meiden! Whihihi!!! Long time no see!!!!
Metro in en met koffer en al, zo de bar in gelopen! Wat een hitte en vochtigheid daar! Niet normaal! Binnen 5 minuten buiten gutste het water over je hele lichaam. Je denkt dat je daar als enige last van hebt, maar nee hoor! Iedereen!!!
Na het wijntje, op naar het appartement. 5 minuten lopen...in downtown Soho!
Koffer omhoog getild door Bianca...die was 5 trappen wel gewend, maar toch ook niet met een koffer van meer dan 20 kilo. Eindelijk boven, biertje en snel het dakterras op. We hadden de behoefte om alles van de laatste jaren in 1 avond te vertellen en dat ook nog eens op een razend tempo, maar besefte later, dat we nog meer dan week hebben!

Dus maar naar bed...morgen vroeg op! Bianca heeft een druk programma in elkaar gezet, dus heb er verschrikkelijk veel zin in.
Vroeg op (Alweer, dacht dat ik vakantie had...)...ontbijten om de hoek op straat. In Dubai mooie auto's gezien, nou hier kunnen ze er ook wat van!
Na het ontbijt direct de taxi gepakt op weg naar de Peak. Een berg van 554 meter hoog. Gelukkig hebben ze een speciale tram die echt HEEEL stijl omhoog gaat! Een erg oude tram, die daar al sinds 1888 omhoog en naar beneden gaat. Eenmaal boven heb je fantastisch uitzicht over de hele stad en de bergen. Zo bijzonder mooi! Zo groen en dan de stad...werkelijk onbeschrijfelijk!
Op onze slippers (BIANCA HOE HEB JE DIT KUNNEN VERZINNEN!!!!???) zijn we helemaal naar beneden gelopen. Werkelijk nog nooit zoveel mooie dingen gezien. Ookal heb ik de foto's, de beelden zullen uit mijn geheugen, nooit verdwijnen. Twee dagen later, nog steeds spierpijn in mijn kuiten. I need a massage!

Onderaan hebben we een taxi gepakt naar Kennedytown en daar een wijntje gedronken op onze topprestatie. DE hipsterwijk van Hong Kong! Ja hoor, schorembarbier wordt hier goed vertegenwoordigd. Nog even langs het water gezeten en snel op naar het POHO streetfest in Sheung-Wan. Daar heb ik de vrienden van Bianca ook ontmoet. Wat een leuke mensen allemaal en wat een mooi feestje. Het begon wel te regenen, maar wij stonden droog en eigenlijk was het wel even lekker.De ladysmarket in Kowloon hebben we maar even uitgesteld, dat doen we volgende week. Na heel wat wijntjes, even naar huis om op te frissen en even te chillen. Het was mid-autumn festival deze week. iedereen was dus vrij. We zijn naar een lampionnenoptocht gaan kijken. Hadden we iets meer van verwacht, dus snel met de tram op naar ons avondprogramma. Eten op straat in Lan kwai fon. Voor bijna niets echt heerlijk en veel gegeten. Vrienden van Bianca uit Melbourne, (die daar toevallig ook waren, oud huisgenoot van Bianca, die ik weer nog kende van mijn bezoekjes aan Bianca in Londen) zijn ook aangeschoven. Met z'n vieren gingen we daarna wat drinken...Bianca wist wel iets leuks...

Nou, dat wist zij zeker! Op de 27e verdieping van de CalaforniaTower, een gave, allernieuwste, hippe toko. Uitzicht over Victoria harbour, alle hoge torens, alle lichtjes, bergen die in de wolken verdwijnen, een echt dramatisch uitzicht! Voetjes in het zwembad en een verschrikkelijk lekkere fles wijn...Genieten op en top!!! Onze privé fotograaf heeft het gelukkig mooi vast gelegd voor ons.
Eigenlijk was het tijd om naar huis te gaan, want morgen vliegen we naar Bali...echter...Joyce wilde met de gayers mee. Dus terug naar Sheung-Wan waar we beneden in een homo tent lekker hebben staan dansen. We waren de enige Gweilo's. (blanke buitenlanders met om ons heen alleen maar kleine chinese mannetjes.)

Gelukkig was Bianca de verstandigste van ons twee, en sleepte mij om 2 uur de tent uit (wie had dat verwacht!!) . We moesten immers nog inpakken.
Toch nog een drankje op het dakterras. Yes!!!
Inpakken doen we niet. Ik neem gewoon alles weer mee. Leef inmiddels al een week uit een koffer, daar kan nog wel een weekje bij. Bianca is echter de helft vergeten.
Toch op tijd op gestaan en konden lekker op ons gemak naar het vliegveld. Eerst even weer ontbijten om de hoek.
Ben blij dat ik weet dat ik straks nog 3 dagen in Hong Kong ben. Nog zoveel te zien!

Vliegtuig in en we hebben eindelijk echt vakantie!!!

Tijdens het landen dachten we even op het strand te landen, maar daar was toch ineens wat asfalt.
Onze driver stond klaar en liep met ons mee naar de auto.
Een half uur later aan een heerlijke fles wijn, heerlijk diner op het strand...VAKANTIE!!!!!!!!!

Hier gaan wij het werkelijk heel fijn hebben!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Joyce

Actief sinds 12 Okt. 2018
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4081

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

27 September 2015 - 04 Oktober 2015

HKG - DPS

25 September 2015 - 27 September 2015

DXB-HKG

22 September 2015 - 25 September 2015

Mijn eerste reis AMS-DXB

Landen bezocht: