AMS - DXB - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce Oosten - WaarBenJij.nu AMS - DXB - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce Oosten - WaarBenJij.nu

AMS - DXB

Door: Joyce van Oosten

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 September 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Rotterdam...Ingepakt en op tijd stond ik om 18 uur klaar. Papa en mama kwamen mij ophalen. Laatste check...en go! Snel terug....telefoon lag nog in de oplader.
Onderweg veel file, want het is natuurlijk weer spitstijd. En naar Amsterdam is het nooit een pretje! Nooit! Ruim op tijd komen we toch aan. Even alleen de koffer droppen en nog even wat drinken met elkaar...de zenuwen beginnen even op te spelen.
Daar ga ik, afscheid genomen en alleen onderweg naar de paspoort controle.
Kwam geen mens aan te pas! Hokje inlopen, paspoort op een scan leggen, hokje gaat dicht, in de camera kijken en dan gaat het volgende poortje open en mag je eruit. Vervolgens de controle voor de handbagage, ook dat is niet meer zoals vroeger. Alles in de bakken, laptop eruit en dan een bodyscan inlopen. Zijwaarts gaan staan, armen in de lucht en de scan wordt gemaakt. Volgende controle, een ware bodymassage! Helaas van een vrouw ;-).
Eindelijk mijn spullen weer inpakken en ik ben in de grote hal en nu voelt het echt. De reis waar ik maanden naar uit heb gekeken, gaat nu werkelijkheid worden! Even wat shoppen, laatste belletjes en op naar de gate. Jemie wat een groot vliegtuig! De 777 van de Emirates. Zo benieuwd hoe het er van binnen uit ziet!
Nou, dat zag ik snel. Veel bling bling, ieder zijn eigen scherm, met spel controller, camerabeelden van onder en voor het vliegtuig die je kunt bekijken bij bijvoorbeeld het starten en landen, stopcontact om je telefoon op te laden...Denk dat ik mij prima ga vermaken!
Zo niet, dan kruip ik onder het dekentje en leg ik mijn hoofd op het kussen!
Wil ik net even gaan slapen...Etenstijd! Althans dat dacht. Maar die Duitser naast mij kreeg alleen zijn eten. Aaaaah...vegetarisch. Nou ik wacht wel even. Lekker biefstukje met pepersaus, aardappeltjes, cheesecake, toastjes met kaas.
Daarna een spelletje, daarna niet meer aan slapen toegekomen!
Landing ingezet. Lijkt wel of de volledige vloot van de Emirates daar staat! Bizar gezicht!
Naar de bagageband...nee je hoeft niet te wachten op je bagage dat scheelt!
Het is gelukkig maar 35 minuten lopen! En dan ben je nog niet eens buiten!

Hotel is dichtbij. Kamer was nog niet gereed, maar kon wel mijn spullen droppen.
Op naar de balie voor de uitjes...
Wat ga ik hier deze dagen doen. Tot grote opluchting van mijn moeder was de skydive volledig volgeboekt. Wat dan nu...Romantische boottocht? NOT! De woestijn in? NOT! Ik wil de stad zien! Enige mogelijkheid...per helikopter op deze korte termijn. Nou ok...KICKUH!!!!!!!!
En dat was het! Wow!!!!!

Daarna afgezet worden bij de shoppingmall voor de taxi...tja...taxi vs shoppingmall...moeilijk!!SHOPPEN!!!!!!

Daarna naar hotel. Even naar de kamer. Mevrouw houdt u van hoogtes? Of liever laag? HOOG!!! Dat kreeg ik...24e verdieping...Met de lift naar boven is ook net een skydive. In 26 seconden beneden. In de airco...buiten inmiddels 39 graden. Schrok een paar uur later wakker. Dan maar even het dakterras op. Lekkere harde muziek, wifi en PINOT GRIGIO! Schrik niet...ben niet dronken geworden...Het was maar 30 euro per glas :-o
Even iedereen gerust gesteld en op de hoogte gesteld dat ik het werkelijk fantastisch heb!

Vanmorgen vroeg op, lekker ontbijten en een beetje chillen en koffie drinken. Om 12 uur word ik opgehaald. Explorer tour door heel Dubai. Gisteren alles vanuit de lucht gezien, vandaag alles vanaf de grond. Wat een fantastische stad! Enorm indrukwekkend allemaal!
Vandaag is ook het offerfeest. Dus overal verschrikkelijk druk! En duidelijk te zien wat ze offeren...GADVER!!! Door de zijstraatjes lopen en dan geconfronteerd worden met het het slachtritueel van een schaap.
IEUW!!!!!
Overvaren met de watertaxi. Welke gemaakt zijn van het overgebleven hout van de kapotte grotere schepen. Wat een geruststelling! Maar het is Dubai, dus moet goedkomen.
Maar dan over de markt, we mochten 25 minuten zelf rondlopen. Nou, ik heb de 5 niet gehaald! Leuk als vrouw alleen, maar gelukkig had ik geen kruiden nodig en mochten de verkooplieden zich van mij op andere toeristen storten. Ik ga wel even in de schaduw zitten. Heb gezellig met de tourgids zitten praten.

Eerst de oude stad kunnen bewonderen en alle mooie verhalen gehoord over de geschiedenis en het ontstaan van Dubai. Indrukwekkend!

Daarna naar het nieuwe gedeelte. Iedereen kent de beelden wel. Moet zeggen, in het echt nog imposanter! We zijn de tour beëindigd bij de DubaiMall. De grootste! Onder de grootste toren van de wereld de fonteinenshow mogen aanschouwen.

Wat een gekken hier...
We hebben een mooie oude stad, we bouwen m verderop nog mooier na!
Fantasy, use your imagination! Dus!
De Big Apple...Wij maken m twee keer zo groot!
The Londen-eye, die van ons wordt veel groter!
Niet 1 speelgoedwinkel, maar voor elk merk een winkel.
Twin towers? Wij maken ze mooier en groter!
Nee kennen ze niet. Wil je iets, gewoon vragen. Wedden dat het je lukt!
Super vrouwvriendelijk! Tip, ga als vrouw alleen. Het zal je aan niets ontbreken.

Daarna afscheid nemen van de groep.
Was echt een superdag.

Vanaf daar naar het hotel gelopen, mijn work-out in 38 graden heb ik ook gelijk gehad.
En nu heerlijk op het dakterras met DJ, zicht op de burj khalifa, wijntje mijn verslag aan het typen. Ondertussen worden er voorbereidingen getroffen voor een offerfeest. Het schaap hangt al aan de grill...
Het is alweer de laatste avond hier, maar het is ook het begin van een reis die nog leuker gaat worden! Morgen vroeg op en dan na een vlucht van 8 uur met het GROOTSTE vliegtuig, staat Bianca mij op te wachten op het vliegveld van Hong Kong...
Op naar nog veel meer mooie en leuke verhalen!

  • 25 September 2015 - 05:05

    Cobi:

    Leuk verslag ! Goede reis verder ! Globetrotter !

  • 08 April 2020 - 15:08

    Tjeerd:

    klinkt als een hoop gezelligheid zeg! Volgende x samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Joyce

Actief sinds 12 Okt. 2018
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4095

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

27 September 2015 - 04 Oktober 2015

HKG - DPS

25 September 2015 - 27 September 2015

DXB-HKG

22 September 2015 - 25 September 2015

Mijn eerste reis AMS-DXB

Landen bezocht: